Trasa první - Okruh kolem Vranovské přehrady
1) Vranovská ves => Šumná - Silnička 2.tř, dobrý povrch, vedoucí ze 2/3 lesem
2) Šumná => Lesná - Krátký úsek lákající na výjezu ze Šumné to pořádně do kopce otevřít. Pozor na horizontu se hlavní stáčí vlevo, ale pokud zjistíš, že to nevytočíš, je možné pokračovat rovně a před vsí Onšov se napojit zpět na hlavní Je to hojně používaná zkratka do Vranova n.D. často využívaná místními s mizerným povrchem. Doporučuju se radši držet po hlavní až do Lesné.
3) Lesná => Vranov nad Dyjí - Lesná, muzeum motocyklů. Co dodat víc. Silnice z Lesné do Vranova je krásná a široká až do serpentin před Vranovem. Osobně mám nejradši táhlou levou mírně z koce jdoucí zatáčku těsně před serpentinami. V serpentinách pozor na mizerný asfalt - jedna záplata přes druhou..
4) Vranov Nad Dyjí => Podmyče => Nový Petřín => St. Petřín => Podhradí nad Dyjí - Ve Vranově se dej za mostem doleva kolem benzinové pumpy. Na kopečku se můžeš kulturně osvěžit návštěvou Vranovského zámku. Přímo před zámkem je hooodně utáhnutá pravá, takže tam hoď max. za 2 a hezky na pravý kolínko ;-) Jak se vymotáš ze serpentin, sleduj cedule. Asi po kilometru je odbočka doprava na Starý Petřín a Podmyče - To je ta tvoje. Před Podhradím tě čeká pár serpentinek na relativně kvalitním asfaltu a když se občas kokukneš podél cesty, můžeš vidět zbytky chaosu po posledních povodních.
5) Podhradí nad Dyjí => Uherčice - Tady není moc co psát. Dobrej asfalt, hezký okolí, pár serpentin - akorát na začátku sezóny jsou v nich zbytky písku po zimním posypu.. Jinak pohoda..
6) Uherčice => Korolupy => Vysočany - Asi nejhorší úsek celé trasy co se týče kvality asfaltu.. Doporučuju mít pevně sevřený rty a nezpívat si.. :-)
7) Vysočany => Bítov - Sjedeš z Vysočan na most, uděláš fotku a přichází asi ta nejromantičtější část cesty. Silnice kopíruje Vranovskou přehradu. Zprava skály, zleva 20m lesa a voda. Tady se moc nevyplatí spěchat, protože jednak je tu krásně, ale hlavně o prázdninách tu chodí turisti jak hovada po celé cestě a za nevidíš za zatáčky. Přejedeš druhý most nachlup podobný tomu prvnímu a pak už tě čekají bítovský serpentiny. Doporučuju je vyjet v klidu, pozorně si prohlídnout asfalt, jestli někde není písek a pak nahoře v Bítově, hned na kraji je hospůdka s terasou. Tam nech baťůžka, ať si dá kafe a pohár a koukej mazat zpátky dolů k mostu. Otoč se, Dej si za jedna, otoč tím pravým řídítkem tolik, kolik jen budeš mít odvahy a vyraž nahoru. Asfalt kvalitní a gumy na něm drží jak přilepený. Není to nijak dlouhej úsek, ale stojí za to si ho párkrát zopáknout.
8) Bítov => Chvalatice => Zálesí - Tahle část by šla popsat asi takhle: pole, serpentiny v lese, pole, les, pole. Oblíbená to trasa pro pumpičkáře (rozuměj cyklisty)..
9) Zálesí => Blížkovice - krásná nová silnice nedotčená provozem těžkých strojů. V létě na těch 7-mi kilometrech potáš tak 1 - 2 auta. Před Blížkovicemi si dej pozor na bruslaře - ten asfalt je prostě něco pro ně.
10) Blížkovice => Vranovská ves - Poslední, asi nejadrenalinovější úsek cesty.. Silnice 1. třídy, hlavní tah Jihlava - Znojmo. Rovná, široká, kvalitní povrch. Ale aby to nebylo jen u těch superlativ - kamiony, kamiony,kamiony, dovolenkáři, dovolenkáři, kamiony. Pozor na dvě spojené vesnice - Grešlové Mýto a Pavlice. Láká to tam pálit, ale doporučuju - držte si tam 50km/h ;-)...
Celková délka trasy přibližně 72km... Celková doba - asi tak hoďku a půl (podle toho, kolikrát se vrátíš do bítovskejch serpentin..)
Zajímavosti: Muzeum motocyklů Lesná, zámek Vranov nad Dyjí, zámek Uherčice, zřícenina Cornštejn, Hrad Bítov, Vranovská přehrada
Asi tak.